لاحظنا أنك تحجب الإعلانات

واصل دعمك للصحافة اللائقة بتعطيل أدوات حجب الإعلانات

في حال وجود استفسار عن سبب ظهور هذه الرسالة ، اتصل بنا

حجم الخط

- Aa +

Sun 8 Jul 2012 07:48 AM

حجم الخط

- Aa +

بالفيديو : توفيق عكاشة للسفيرة الأمريكية في مصر "هخليكى تكلمى نفسك وانتى نايمة بالليل"

مبارك كان "موظف بدرجة رئيس جمهورية"، مش أنور السادات كان "لعبكوا ع الشناكل"

بالفيديو : توفيق عكاشة للسفيرة الأمريكية في مصر "هخليكى تكلمى نفسك وانتى نايمة بالليل"
توفيق عكاشة

هاجم مالك قناة الفراعين المصرية "توفيق عكاشة" السفيرة الأمريكية في مصر "آن باترسون"، وقال أنها أرسلت خطاباً حذرت فيه قناة النيل للأخبار من الاستمرار في بث برامج تضر بالعلاقات الأمريكية المصرية.

 

وصف عكاشة السفيرة الأمريكية في برنامجه "مصر اليوم" بأنها شقيقة "مسيلمة الكذاب"، لتأكيدها دعم الولايات المتحدة لحفظ السلام بمشاركتها ضمن القوات المتعددة الجنسيات في سيناء، مضيفا أن مبارك كان " موظف بدرجة رئيس جمهورية، مش أنور السادات كان "لعبكوا ع الشناكل"، كان خلى غيرك يغنى ظلموه، لغاية ما قتلتوه بايدين التيارات الإسلامية بكتب سيد قطب، مين اللى كان بيصرف عليه عندكو .. أنا مجهز لك السواد والكبابى بتاعة الكانون اللى فى البلد "، وفقاً لصحيفة البديل الالكترونية.

 

وأضاف عكاشة: والله لأجيب واحدة سهنة من البلد تخليكى تكلمى نفسك وانتى نايمة بالليل، بس هما عندهم حق اللى يلاقى إمارة وميتأمرش يبقى ما بيفهمش واللى يلاقى حمار وميركبش يبقى ما بيفهمش واللى يلاقى بغل وميقعدش عليه ويهز رجليه يبقى بغل زيه .. البلد بقيت هفية، الولية دمرت البلد وباعتة خطاب شديد اللهجة إكمنه تليفزيون حكومى .

 

وتابع: أنا بحذرك يا سفيرة أمريكا إذا سمعت إنك بعتى جواب لأى مؤسسة إعلامية قسما بالله الذى خلقنى لأقعدلك أسبوع أحشد لك بمليونية وهاجى لك عند السفارة مانا ماشى لحد ما تمشى لو بعد ميت سنة، وهجيب لك التليفزيون الروسي والكوري والصيني يوم المليونية، هجيب لك الضراير بتاعتك واقعدى فرحانة فى جامعة القاهرة حاطة رجل على رجل ومبسوطة ومرسى ع المسرح.

لمشاهدة الفيديو على الرابط التالي : http://elbadil.com/news-in-videos/2012/07/08/54282